Arbeidsmarktcampagne
Laat je enthousiasme werken
Met deze campagne willen we het personeelstekort in de zwembranche aanpakken en de sector aantrekkelijker maken voor nieuwe medewerkers.
Met deze campagne willen we het personeelstekort in de zwembranche aanpakken en de sector aantrekkelijker maken voor nieuwe medewerkers.
Jongeren van 12 tot 30 jaar kunnen via dit project gratis kennismaken met de zwembranche en praktijkervaring opdoen bij zwembaden, zwemverenigingen of reddingsbrigades.
Het personeelstekort raakt zowel de samenleving als de zwembaden hard. Door de problemen bij zwemlessen, aquasportactiviteiten en recreatief zwemmen, komt de zwemveiligheid, zwemvaardigheid en vitaliteit van jong en oud onder druk te staan. Ons doel is om het imago van de sector te verbeteren en de zwembranche aantrekkelijker te maken voor nieuwe medewerkers.
Via gerichte promotiecampagnes en een speciale website trekken we nieuw talent aan en ondersteunen we werkgevers met tools en vacatures om nieuwe medewerkers te vinden. Zo zorgen we ervoor dat de zwembranche toekomstbestendig blijft met voldoende gekwalificeerd personeel.
Zwemondernemingen van zwembaden en zwemscholen en daaraan gerelateerde ondernemingen kunnen lid van WiZZ worden.